ПРИПРЕМЕ ЗА УЧИТЕЉЕ

Припреме за Свет око нас-први разред

на 26. новембра 2011.

Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: Ко чини породицу; где живи породица
Тип часа: обрада
Циљ часа: – Развијање основних појмова о породици() ко чини породицу, где живи породица) и о непосредном друштвеном окружењу и њихово повезивање,развијање одговорног односа према себи, окружењу и уважавање других, развијање радозналости, интересовања и способности за активно упознавање друштвеног окружења.
Наставна средства: Уџбеник,Размишљанка,прибор за цртање, касетофон
Датум одржавања часа: 24.09.2009.г.

Ток часа

Уводни део :

– разговор са ученицима
Свако ученик има задатак да представи себе како он жели.
– прво учитељ( зовем се.., живим…, највише волим да…)
– истицање циља часа

Главни део :

– Активирање знања ученика
Свако представља своју породицу, прво учитељ, (презиме, број чланова, њихова имена).
– уочавамо да се породице разликују по презимену и броју чланова

– Именовање групе којој припадамо и одређивање места у њој

– решавањем задатака у уџбенику уочавамо ко чини породицу и шта смо једни другима у њој.
– у Размишљанци ученици цртају чланове своје породице а ко зна записује њихова имена и сродство.

– Препознавање потреба породице за местом где живи

– помоћу слике у уџбенику именујемо место где породица живи (породична кућа, стан у стамбеној згради).
– разговарамо о потребама које породица задовољава у дому у којем живи
( спава, храни се, обавља хигијену, одлаже ствари, склања од временских непогода, одмара и забавља, дружи…)

– Описивање амбијента у коме породица живи

– именујемо просторије у дому користећи слику у уџбенику.
– описујемо једну по једну просторију наводећи шта се у њој налази и шта у њој радимо.
– давање упутстава за рад
– самосталан рад ученика у Размљишљанци

Завршни део :

– -илустација : Дом у ком живим
– Радове постављамо на одељенски плакат.

Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: Шта у породици радимо заједно
Тип часа: обрада
Циљ часа:
– Упознавање неких елемената културе живљења,
– развијање одговорног односа према себи, окружењу и уважавање других, развијање радозналости, интересовања и способности за активно упознавање друштвеног окружења.
Наставна средства: Уџбеник,Размишљанка,прибор за цртање, касетофон
Датум одржавања часа: 29.09.2009.г.

Ток часа

Уводни део :

– Активирање знања ученика

Разговор са ученицима о томе шта још у породици радимо заједно осим што живимо у породичном дому.

Главни део :

– Упознавање неких елемената културе живљења

Помоћу слика у уџбенику уочавамо да сви чланови породице обављају неке послове,чувају ствари и одржавају ред и заједно прослављају празнике.
Означимо у уџбенику све оно што ради и њихова породица.

– Именовање и описивање послова у породичном дому

Решавамо задатак у уџбенику. Именујемо и описујемо послове, као и чланове породице који обављају те послове.
Закључујемо да ако свако уради по нешто, нико не мора да ради много.
Разговарамо о чувању ствари и уредности.

– Именовање и описивање породичних празника

Именујемо породичне празнике користећи слику у уџбенику.
Описујемо празнике и уочавамо карактеристике (рођенданска торта, славски колач…).
Ученици раде задатак у Размљишљанци.

Завршни део :

– Решавање задатака у радној свесци Размишљанци
– повратна информација

Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: Како се понашамо у породици
Тип часа: обрада
Циљ часа: – Упознавање неких елемената културе живљења;
развијање одговорног односа према себи, окружењу и уважавање других;развијање радозналости, интересовања и способности за активно упознавање друштвеног окружења.
Наставна средства: Уџбеник,Размишљанка,прибор за цртање, касетофон
Датум одржавања часа: 01.10.2009.г.

Ток часа

Уводни део :

– Активирање знања ученика

Разговор са ученицима
Да ли сте некада били забринути за неког из своје породице? Да ли бринете када не знате где је?Или да ли је тужан, забринут?
Разговарамо и о примерима када су бринули наши родитељи јер нису знали где смо.
– истицање циља часа

Главни део :

– Упознавање неких елемената културе живљења

Описујемо због чега се десило да будемо забринути и зашто смо се тако осећали.
Закључујемо- у породици бринемо једни о другима и да је потребно да знамо где је ко и када се враћа.
Помоћу слика у уџбенику откривамо како да се понашамо да се не би бринули остали чланови породице
(кажемо где идемо и када се враћамо, напишемо поруку, јавимо телефоном, пошаљемо разгледницу).

– Уочавање и описивање лепог опхођења у разговору

Наводимо примере из породичног живота када је потребно да се обратимо другима. Именујемо речи које нам у тим ситуацијама помажу да се сви пријатније осећају.
– Самосталан рад: решавање задатака у уџбенику.

Завршни део :

Ученици играњем по улогама приказују неке од наведених примера користећи лепе речи
( за време оброка, прослава, разговор два члана, прекидамо неког у послу…).
Можемо играти и непожељно понашање у истим ситуацијама

Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: Како у породици бринемо о здрављу
Тип часа: обрада
Циљ часа: – Упознавање неких елемената културе живљења;
развијање одговорног односа према себи, окружењу и уважавање других;развијање радозналости, интересовања и способности за активно упознавање друштвеног окружења.
Наставна средства: Уџбеник,Размишљанка,прибор за цртање, касетофон
Датум одржавања часа: 06.10.2009.г.

Ток часа

Уводни део :

Активирање знања ученика

– Разговор са ученицима о томе како се осећамо и шта радимо када смо здрави или када смо болесни.
– Закључујемо: Више можемо да урадимо када смо здрави и да се тада боље осећамо него када смо болесни.

Главни део :

Упознавање неких елемената културе живљења

– Помоћу слика у уџбенику уочавамо шта све доприноси здрављу, а шта треба избегавати.
– Означимо у задатку ( лавиринт) пут којим чланови породице стижу до циља- здравља, прецртавајући све што је штетно.

Описивање активности које чине да будемо здрави
– Описивање активности које се односе на личну хигијену, чистоћу у стану, проветравање просторија, правилну исхрану, редовно вежбање и боравак у природи, као и одлазак код лекара на контролу.
– Подсетимо се да је за здравље важно и да смо срећни и задовољни.
– За све активности објаснимо и зашто је то важно.

Уочавање штетних последица по наше здравље

– Описивање штетних последица ако не радимо нешто од онога што нас чини здравим.

Завршни део :

– Радимо неколико вежби за разгибавање које можемо да радимо заједно са члановима породице.

Наставни предмет: Свет око нас
Наставна јединица: Дечја права
Тип часа: обрада
Циљ часа: Упознавање ученика са Букваром дечјих права;
развијање одговорног односа према себи и уважавање других;развијање одговорног односа према себи и другима;
разумевање и прихватање својих права и обавеза
Наставна средства: лап-топ, видео бим, свеске, прибор
Датум одржавања часа: 08.10.2009.г.

Ток часа

Уводни део :

– подсећање ученика на Дечју недељу
Зашто се организује? Шта смо све радили до сада? Шта ћемо радити сутра
– истицање циља часа

Главни део :

– подсећање на оно што смо до сада читали из Буквара дечјих права
– гледамо презентацију – Дечја права
– разговор о ономе шта смо видели и научили

– причамо права и обавезе које смо научили

Шта мислите која су још ваша права?
– договарамо се да о својим правима и обавезама разговарају са својим родитељима
– ученици набрајају и своје обавезе и зашто морају да их извршавају

Завршни део:

– записивање у свескама
– илустрација њихових права и
обавеза у школи

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: